V petek, 10. oktobra, je za učence 9. razredov potekal naravoslovni dan z naslovom Eksperimentalne delavnice. Učenci smo bili razdeljeni v skupine, ki so štele po tri člane.

1. uro smo izvajali poskuse iz kislin, baz in raztopin.

Pri uri smo naredili 2 poskusa. V sklopu prvega smo preverjali gorenje žvepla. V izparilnico smo dali košček žveplovega traku in ga vžgali z vžigalico, v čaše dolili vodo, v čašo z vodo pa dali žveplov trak. Ob izparilnico smo dali še cvet vijolice in ga nato pokrili s kadičko. Ob končanem poskusu smo ugotovili, da se je cvet vijolice obarval belo, magnezijev trak pa roza.

Drugi poskus smo delali iz gorenja magnezija. Prijeli smo košček magnezijevega traku in ga žgali v plamenu gorilnika. Ob gorenju magnezijevega traku je nastala močna bela svetloba. Magnezijev trak je razpadel v  bel prah.

2. uro so potekale delavnice iz biologije (seciranje molekule DNA).

Pri uri smo naredili 2 poskusa. Pri prvem poskusu smo mikroskopirali lusko lista v čebuli. Pri drugem poskusu smo iskali molekulo DNA iz različnega sadja (jabolke, banane …). Izbrano sadje smo steptali v terilnici in nato dodali mešanico iz detergenta, soli in mlačne vode. Zmes smo precedili čez cedilko in opazovali.

3. uro smo izvajali poskus iz različno hitre priprave »napitka«.

V 4 kozarce smo dali šumeče tablete, nato pa v prvi kozarec dolili hladno in v drugi kozarec vročo vodo. Opazovali smo spremembe in ugotavljali, v katerem primeru hitreje poteče reakcija. V tretji kozarec smo dodali zdrobljeno v četrtega pa celo šumečo tableto in čez prelili hladno vodo. Opazovali smo spremembe in v katerem primeru hitreje poteče reakcija.

4. uro smo delali poskuse, s katerimi smo spoznavali, kako razlikovati kisle in bazične vodne raztopine.

 V 5 epruvet smo nalili sodo bikarbono in v vsako epruveto nato dodali različne snovi (modri lakmusov papir, rdeč lakmusov papir, metiloranž, fenolftalein, univerzalen indikatorski papirček za odčitavanje pH-vrednosti). Postopke smo ponovili 8 x ter zamenjevali snovi na mestu sode bikarbone, npr. lekadol, citronska kislina, milnica, zobna krema, čistilo, kis in voda.

5. uro smo naredili 3 poskuse.

V okviru 1. poskusa smo izvedli reakcijo med kislino in kovino. V epruveto smo nalili raztopljeno klorovodikovo kislino in vanjo dali košček magnezija. Epruveto smo pokrili z drugo epruveto in z gorečo vžigalico dokazali plin vodik, ki se je nabral v navzdol obrnjeni epruveti. Pri 2. poskusu smo naredili reakcijo med kislino in karbonatom, pri čemer smo v epruveto nalili raztopljeno klorovodikovo kislino in vanjo dodali košček krede. Pri reakciji je nastala pena. Pri 3 poskusu smo preizkušali reakcijo med kisikom in sodo bikarbono. V plastenko smo nalili kis za vlaganje in v balon stresli 2 čajni žlici sode bikarbone. Na ustje plastenke smo dali balon. Balon na plastenki se je začel napihovati.

Naravoslovni dan je bil izredno zanimiv, zato meniva, da bi lahko bilo še več takšnih dnevov dejavnosti.

Šolski novinarki Neja Križ in Evita Bombek, 9. a